Microsoft SharePoint 2010 & Microsoft Office 2010
- Posted by Jana Babáčková
- On 25.4.2013
- 0
SharePoint list jde exportovat do Excelu, Excelová tabulka jde importovat jako list. SharePoint kalendář jde připojit do Outlooku, Outlookový kalendář jde propojit se SharePoint kalendářem, a to hned v několika vrstvách. List typu „tasks“ jde připojit do Outlooku jako další „To-Do list“, „newsfeed“ jde zobrazit přes „People pane“… kde jsou hranice? Co všechno Microsoft Office produkty ve spolupráci se SharePoint 2010 technologiemi umí?
- Změny nad knihovnami a listy mohou být sledovány pomocí e-mailových notifikací („alerts“)
- „Newsfeeds“ a „status updates“ mohou být zobrazeny pomocí „People Pane„
- SharePoint „task list“ může být součástí „To-Do“ úkolů
- Knihovny dokumentů mohou být připojeny offline, synchronizovány a prohledávány
- Nová, opakující se schůzka, může založit zároveň web typu „Workspace„
- Položky listu typu „contacts“ mohou být uloženy jako .vcf a importovány do Outlooku
- Za určitých podmínek můžeme ukládat, e-maily i v dokumentových knihovnách
- SharePoint kalendář může být připojený k Outlooku a Outlook kalendář může tvořit vrstvu („overlay„) v SharePointu.
- „Outlook Web App“ web parts mohou vložit do stránek kontakty nebo úkoly.
Pro zajímavost Kamil dodává: synchronizovaný SharePoint obsah si Outlook ukládá do samostatného PST souboru. Tato data tak nezabírají prostor vašeho, např. Exchange profilu.
- Příspěvek do webu typu blog může být přidán pomocí Wordu na jedno kliknutí
- SharePoint a následně pak i Word umí pracovat s verzemi* dokumentu
- Dokument otevřený přímo z knihovny dokumentů nabízí k vyplnění i pole pro metadata
- Na jednom dokumentu může pracovat více uživatelů najedou
- Nový dokument můžeme uložit rovnou v knihovně dokumentů a knihovna může pod tlačítkem „new“ nabízet připravené šablony** k vyplnění.
- SharePoint list můžeme exportovat do Excelu, Excelová tabulka jde importovat jako list
- Dokument otevřený přímo z knihovny dokumentů nabízí k vyplnění i pole pro metadata
- Na jednom sešitu může pracovat více uživatelů najedou
- SharePoint a následně pak i Excel umí pracovat s verzemi* sešitu
- Excelová tabulka (aktivní, pojmenovaná oblast) může být zobrazena skrz „Excel Web App“ web partů, včetně ovládacích prvků s možností editace
- Nový dokument můžeme uložit rovnou v knihovně dokumentů a knihovna může pod tlačítkem „new“ nabízet připravené šablony** k vyplnění.
- Pomocí webu typu „PowerPoint Broadcast Site“ můžeme streamovat prezentace světu (platí pro verzi 2010, u SharePoint 2013 je tato funkcionalita poskytována Office Web Apps Serverem 2013)
- Dokument otevřený přímo z knihovny dokumentů nabízí k vyplnění i pole pro metadata
- Na jedné prezentaci může pracovat více uživatelů najedou
- SharePoint a následně pak i PowerPoint umí pracovat s verzemi* prezentace
- Nový dokument můžeme uložit přímo v knihovně dokumentů a knihovna může pod tlačítkem „new“ nabízet připravené šablony** k vyplnění.
- Prostřednictvím Visia můžeme vytvářet a pracovat s „workflows„
- Diagramy a interaktivní mapy můžeme vkládat do stránek pomocí „Visio Web Access“ web partů, včetně ovládacích prvků
- Dokument otevřený přímo z knihovny dokumentů nabízí k vyplnění i pole pro metadata
- Na jednom dokumentu může pracovat více uživatelů najedou
- SharePoint a následně pak i Visio umí pracovat s verzemi* dokumentu
- Nový dokument můžeme uložit přímo v knihovně dokumentů a knihovna může pod tlačítkem „new“ nabízet připravené šablony** k vyplnění.
- Na jednom dokumentu může pracovat více uživatelů najednou
- Dokument otevřený přímo z knihovny dokumentů nabízí k vyplnění i pole pro metadata
- SharePoint a následně pak i OneNote umí pracovat s verzemi* dokumentu
- Nový dokument můžeme uložit rovnou v knihovně dokumentů, knihovna může pod tlačítkem „new“ nabízet připravené šablony** k vyplnění.
- Z vytvořené stránky lze poslat e-mail (všem účastníkům), příspěvky se automaticky datují a ToDo může sloužit jako indikátor toho, co už je vydané
- Access databáze můžeme publikovat pro SharePoint a SharePoint listy můžeme propojit s Accessem
MICROSOFT PROJECT PROFESSIONAL
- Používáme primárně v kombinaci s Project Serverem, zakládáme a spravujeme projekty.
- Z lokálně založených projektů lze synchronizovat úkoly s SharePoint seznamy úkolů.
0 comments on Microsoft SharePoint 2010 & Microsoft Office 2010